19:32 Nyårslöften - vilket bullshit.



Jag är så jävla trött på nyårslöften. Mellan den 31a december och 1a januari är det nyårsskifte, men egentligen är det väl vilket dagsskifte som helst. Och tydligen så ska man sedan långt tillbaka skapa ett löfte som man ska ha hållit tills nästa skifte mellan den 31a och den 1a. Pissonödigt enligt mig. Då kan väl jag lika gärna köra något jävla årslöfte mellan den 3e och 4e mars och det spelar exakt lika stor roll. Årsskiftet är för att vi ska hålla koll på tiden... Inte för att man ska lova en massa skit.

Själv tror jag att någon bortkommen människa kom på "nyårslöftet" för att bara få de skaker man aldrig orkat ta tag i gjorda. Vadå? Så man kan inte helt enkelt lära sig att ta tag i sina problem längre? Är det för mycket begärt?
Det slutar ju ändå alltid med folk som har en massa löften går runt den 29e december och nojar sig över att man inte fått de gjorda, och sen kommer nyår och man har fortfarande inte kommit ihåg sina onödiga löften. För vad gör det egentligen om man glömmer dem, det är ju inte så att man fårett straff direkt. Usch.

Trots detta har jag i år varit dum nog att göra ett såntdär löfte. Idioten Anna går emot sig själv. Så nu tar jag tillbaka mitt löfte. Det är ju knappast så att jag har nått skriftligt bevis på det, så då kan jag lika gjärna skita i det. Från och med nu är Anna Lindström Nyårslöftes-fri!

Kommentarer

Kommentera HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg heter?

Kommentar:

Trackback